Disleksijos pažinimo savaitė pasaulyje ir Palangoje

Spalio mėnesio antrąją savaitę (5–11 d.) Europos šalyse minima disleksijos pažinimo savaitė. „Dyslexia centras“ ir Lietuvos aklųjų biblioteka (LAB), aptarnaujanti visus, negalinčius skaityti įprasto spausdinto teksto, inicijavo šios savaitės minėjimo renginius Lietuvoje. Vienas jų – moksleivių piešinių konkursas „Raidė kaip išraiška“. Palangos Šventosios pagrindinės mokyklos logopedė Regina Martišienė kartu su pradinių klasių mokytojomis (Rasa Birškuviene, Meilute Petrauskiene, Rimante Toliušiene ir Silva Sendrauskiene) nuotoliniu būdu prisijungė prie iniciatyvos ir surengė pradinių klasių mokinių kurtų raidžių piešinių parodą mokykloje.

1

Dailės mokytoja Daiva Šimkevičienė surengė 5-6 klasių mokinių darbų parodą.

2

Savaitės pradžioje Palangos Šventosios pagrindinės mokyklos pradinukų klasėse lankėsi mokyklos logopedė, specialioji pedagogė Regina Martišienė. Vaikai buvo supažindinti su disleksijos ir disgrafijos sutrikimu. Buvo akcentuota, kad visi žmonės yra skirtingi ir turi savų gabumų: vieniems puikiai sekasi skaityti, bet nesiseka dainuoti, o kitiems vaikams puikiai sekasi informatika, tačiau iškyla sunkumų rašant diktantus. Aptarta, kaip jie gali padėti vienas kitam įveikti sunkumus ir palaikyti draugus.

Susitikimų metu buvo pristatyta pasaulinės disleksijos pažinimo savaitės iniciatyva “Go red for dyslexia”. Vaikai patys galvojo, kodėl būtent raudona spalva siūloma išreikšti palaikymą skaitymo ir rašymo sunkumų turintiems žmonėms. Po diskusijos vaikai mokėsi pasigaminti vienkartinę kaukę iš raudonos spalvos popieriaus.

3

Prie “Go red for dyslexia” iniciatyvos prisijungė ir Palangos “Baltijos” pagrindinės mokyklos švietimo pagalbos specialistai: logopedė Audronė Mažutienė, specialiosios pedagogės Rima Montvydienė ir Ingrida Remeikienė, mokytojo padėjėja, bei visas būrelis vaikų, kuriems teikiama švietimo pagalba.

4

Tikiuosi, kad po šios savaitės renginių, mūsų mokiniai tapo tolerantiškesni ir jautresni savo draugams, patiriantiems  sudėtingų mokymosi iššūkių.

Parengė logopedė, specialioji pedagogė Regina Martišienė